Är sugen på köttfärssås

Kära Sverige. 

Idag har jag poserat med främmande japaner framför x antal kameror. Ja, det var nämligen första dagen i skolan. Och Vivas tidigare guide som beskriver hur man blir populär stämmer faktiskt, men jag känner för att lägga till en punkt på how to be popular in japan-listan.
Nämligen,
*var 180cm lång kvinna.



Då får man folk springandes efter sig i korridorerna, pipandes "kawaii"(söt). All denna uppmärksamhet var både rolig men samtidigt lite jobbig.

Lektionerna som hölls förstod jag cirkus 0.1% av, men det var kul ändå. Jag briljerande under idrotten då det spelades volleyboll (mina handleder gör ont ty bollarna är alldeles för hårda) och under engelskan då en text om djurs sovvanor präntades in i elevernas hjärnor. 

Ser framemot nästa dag, även fast mina ben inte riktigt får plats under skolbänkarna. 

Hoppas det regnar i Sverige. Det gör det i alla fall i Japan. Massor. 

/Greta 
Ingrid
2014-04-21 @ 19:21:18

Jag ser fram emot att du kommer hem och lär resten av klassen om djurs sovvanor på nästa engelsklektion. ;-) Och du, vi har fantastiskt påskväder med sol och värme!

Anette Bjärås
2014-04-21 @ 19:51:57

Hej allihop!
Jätteroligt att få läsa allas inlägg. Låter mycket spännande. Ni är verkligen främmande fåglar där ni är. Njut!
Hälsningar Anette Bjärås

Anonym
2014-04-21 @ 22:56:54

Fantastiskt, tjejer! Ni skriver så roligt! Greta, är rädd att du kommer att vänja dig vid detta liv och inte komma hem igen... Måste vi kasta godis på er tjejer när ni kommer hem? /Lena, Gretas mamma.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0