Första dagen hos värdfamiljen

Tja tja bloggen
 
Allt här i Japan är såklart nytt och spännande, men att bo med en främmande familj är nervöst. 
 Igår kom min värdsyster Tomoko och hämtade mig i NYC och så åkte vi från Tokyo till Yokohama. Det tog ganska lång tid så när vi kom fram var det mörkt och kallt. Vi åt middag och gick till sängs ganska tidigt. Jag fick ett eget rum med en (hård) säng.
 Idag vaknade vi och åt japansk frukost (ris, miso-soppa och stekt lax), sen åkte vi in till Yokohama för att träffa Tomokos klasskompis Rina. Vi gick åkte till ett ramen museum, vilket var ganska unikt och häftigt. Vi köpte två små skålar med ramen och åt det som lunch, sen efter att ha kollat runt åkte vi till Pokèmon Center Det är en jättestor affär, jag har alltid velat åka dit! Jag köpte ganska mycket, men det var värt pengarna. Efter det gick vi till en butik mittemot där jag köpte en mangabok, sen till ett köpcenter i Yokohama. Där gjorde vi purikura (photo booth) och åt taiyaki. 
 Nu är jag jättetrött, men det har varit en underbar dag. Rina ska sova över hos oss inatt och imorgon ska vi till Ghibli muséet, med en till av från deras klass. Skola på måndag blir också intressant...
 
Glad Påsk alla där hemma i Sverige! Glöm inte att kolla på klassens Instagram: @hu12_japan 
 
//Stephanie
Carina Dannevig
2014-04-19 @ 15:18:23

Så himla kul och spännande det låter. Här hemma skall den traditionella påsklunchen snart intas. Vi är samlade på landet Haget och solen värmer skönt. Vi skickar påskpussar till dig Stephanie det känns tomt utan dig. 🐣☀Det var kul att Skypa. Sköt om dig och ha det så bra. Glad påsk alla där i Japan. 🙏




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0