Hakone runt på en dag

Hejsan!
 
Idag är det den tredje dagen som vi spenderar i Japan, och mina fötter gör ont. Inatt så sov vi tillsammans i ett traditionellt japanskt rum, på en varsin futon i Hakone. Det var ytterst mysigt, och vi testade även på att bada i onsen (varma källor) på kvällen. Det var väldigt varmt, och lite awkward i början då man inte fick ha några kläder på sig. Och när man väl hade vant sig vid all hud så var vi tvugna att flyga upp ur vattnet igen, då det var alldeles för varmt för våra ovana kroppar.
 
Imorse så drog vi oss upp klockan 6:00 för att packa ihop alla saker vi spritt omkring oss. Klockan 7 var det dags för en fantastisk frukostbuffé med allt från pommes till ris. Vi proppade oss fulla med mat och sedan var det dags att, sorgligt nog, checka ut. Jag hade gärna stannat kvar någon dag till, dels för att det var förvånansvärt skönt att sova på futon och dels för att det fanns gratis wi-fi i lobbyn, något som det är ont om i Japan(gratis wi-fi alltså, finns säkert många lobbys).
 
Sedan begav vi oss mot Owakudani som är ett ställe mest känt för sina svarta ägg. För att ta oss dit så åkte vi först buss, sedan båt och till sist cable-car. Vi hade även tur som på vägen dit fick se Mt. Fuji, Japans högsta berg som brukar vara duktig på att gömma sig. Väl framme i Owakudani så möttes man av en lukt snarlik äggmök. Här kokar man ägg i varma källor, och pga. en kemisk reaktion så blir äggen svarta! Fantastiskt. Det var även fantastiskt mycket turister. Det sägs att om man äter ett av dessa svarta ägg så lever man i 7år till, men eftersom jag inte är så förtjust i ägg så åt jag inget, och kommer alltså inte leva lika länge som mina kära klasskamrater. Nåväl.
 
Denna resa innebar allså mycket vandring, och därför gör mina fötter ont, om någon undrade. Nu är vi tillbaka i Tokyo, och jag saknar redan den fantastiska utsikten man hade överallt i Hakone. Fast Tokyo är inte så illa det heller.
 
Men nu ska jag dricka mer jordgubbsmjök, så jag hinner inte skriva mer. Hoppas det är kallt i Sverige, au revoir! /Greta
Steven Dannevig
2014-04-16 @ 14:14:22
URL: http://hujapan.blogg.se/2014

Hej på er där borta!
Det låter som om ni har det fantastiskt bra!
Hoppas de resterande dagarna tillsammans, och er homestay blir lika bra.
Hälsningar från Steven, Stephanies pappa

Anonym
2014-04-17 @ 05:17:53

Fantastiskt vad ni får uppleva där borta! Greta , det får väl bli pommes och ris framöver till frukost. Undrar vad Socialstyrelsen säger om det.
Tjejer, önskar er massor av fler roliga upplevelser!
Hejsvejs från Gretas mamma Lena.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0